Duck kabāb | Anatra kabāb [EN, IT]

Once again a tribute to flavors melting pot. We are now in Germany, Allgäu to be precise, where meat and cabbage are very popular in the kitchen. Turkish immigration was important here, therefore it’s easy to find ayran in the shops, a typical drink in Istanbul. We find ourselves near the Swiss border too, where potato rösti was born. We thought why don’t we match the fine taste of duck with the freshness of the ayran?! Here you go!

 

Richard Rossi recipe

Ingredients for 2 people
1 duck breast
250 ml ayran
butter
2 tablespoons of flour
5 small potatoes
¼ cabbage
fresh chives
Dijon mustard grains
salt, pepper, extra virgin olive oil

 

Preparation
First thing we prepare the side dishes: potato rösti and cabbage crudité.

Richard Rossi recipe

Cut à la julienne the cabbage and season with two teaspoons of mustard, oil, salt and pepper to taste.

Richard Rossi recipe

Wash the potatoes well without peeling them, then grate them using the grater’s largest holes. Season with a little oil and a pinch of salt and make some discs using a kitchen ring, making sure that they are well compacted (if necessary, press the potatoes with a glass bottom).

Richard Rossi recipe
Heat well a non-stick pan, pour in a little oil and start cooking the potato rösti. When the discs turn golden, turn them and finish cooking.

Richard Rossi recipe
Meanwhile, cut the duck breast skin creating many small oblique cuts, then cook it, starting from the skin side, on a very hot anti-dusting pan, with 2 nuts of butter.

Richard Rossi recipe

As the cooking progresses add butter to prevent it from burning.

Richard Rossi recipe

When the skin becomes crispy and golden, turn the meat and complete the cooking. The chest should be ready in about ten minutes, depending on its size.

During this time prepare the ayran sauce by putting on a pan 2 tablespoons of flour and 2 walnuts of butter to get a roux, then pour the ayran, keep stirring in order not to get lumps and cook until you get the consistency of a bechamel.

Richard Rossi recipe

Richard Rossi recipe

Richard Rossi recipe

Meanwhile, let the duck rest on a cutting board; once the sauce is ready, you can slice the meat.

Richard Rossi recipe

Richard Rossi recipe

Proceed to serve on a side the rösti, topped with the cabbage crudité, and the duck; pour the sauce over the meat and sprinkle with some finely chopped fresh chives. Enjoy!

Richard Rossi recipe

Richard Rossi recipe

 

 

Questo piatto è ancora una volta un omaggio all’incontro di sapori diversi. Siamo in Germania, in Algovia per la precisione, dove la carne e il cavolo sono molto apprezzati in cucina. Qui è stata importante l’immigrazione turca ed è quindi facile trovare l’ayran, bevando tipica a Istanbul. Siamo anche al confine con la Svizzera, dove nasce il rösti di patate. Ci siamo detti perché non far incontrare il sapore pregiato dell’anatra con la freschezza dell’ayran?! Eccovi serviti!

Ingredienti per 2 persone
1 petto d’anatra
250 ml ayran
noci di burro
2 cucchiai di farina
5 patate piccole
¼ cavolo verza
erba cipollina fresca
senape in grani di digione
sale, pepe, olio evo

Preparazione
Per prima cosa ci occupiamo dei contorni: rösti di patate e crudité di cavolo. Tagliare il cavolo a julienne e condirlo con due cucchiaini di senape, olio, sale e pepe a piacere. Lavare bene le patate senza sbucciarle, quindi grattuggiarle utilizzando i buchi più grandi della grattugia. Condirle con un filo d’olio e un pizzico di sale e creare dei dischi col coppapasta prestando attenzione a che siano ben compatti (se del caso pressare le patate col fondo di un bicchiere).
Scaldare bene una padella antiaderente, versarci un filo d’olio e iniziare a cuocere il rösti di patate. Quando il disco diventa dorato si gira e si ultima la cottura dell’altro lato.
Nel frattempo si incide il petto d’anatra dalla parte della pelle creando tanti piccoli tagli obliqui, quindi si cuoce, iniziando dalla parte della pelle, su una padella antiderente ben calda con 2 noci di burro. Man mano che avanza la cottura aggiungere burro per non farlo bruciare. Quando la pelle diventa croccante e dorata, girare e completare la cottura. Il petto dovrebbe esser pronto in circa dieci minuti, a seconda delle dimensioni. In questo tempo preparare la salsa di ayran mettendo su una padella 2 cucchiai di farina e 2 noci di burro per ottenere un roux, quindi versare l’ayran tenendo sempre mescolato affinché non si formino grumi e farlo cuocere fino ad avere la consistenza di una besciamella.
Nel mentre si sarà messa a riposare su un tagliere l’anatra; una volta pronta la salsa si può scaloppare la carne e procedere ad impiattare poggiando il rösti sormontato dalla crudité di cavolo a lato e affiancandoci l’anatra; versare sulla carne la salsa e una spolverata di erba cipollina fresca finemente tritata.
Buon appetito!

© 2018 Richard Rossi & Sabrina Bombassei Vittor | All Rights Reserved | WordPress Theme Created by IPkabuto